10 maart 2014

Verkiezing beste raadslid van Nederland

Het Venlose raadslid Vera Tax (PvdA) is genomineerd voor beste raadslid van Nederland. De competitie uitgeschreven door de Volkskrant, Pauw en Witteman en BKB bestaat uit drie onderdelen waarbij zowel een jury als het publiek invloed hebben. Het publiek stemt via de website besteraadslid.nl. De jury maakt op 7 Maart in de uitzending van Pauw en Witteman bekend welke 12 raadsleden er in de finale zitten.

Vera Tax (42) is de fractievoorzitter van de Venlose Partij van de Arbeid en geldt al jaren als een groot talent binnen die partij. Met haar acht jaar ervaring in de Venlose gemeenteraad behoort ze bovendien tot de meer geroutineerde  raadsleden. Ze is  een echte dossiervreter en is wars van waterige compromissen. Twee jaar geleden weigerde Tax in te stemmen met een aandelenconstructie ter waarde van 10 miljoen in het VVV-stadion op het kazerneterrein. Dat leidde toen tot de val van de coalitie in Venlo. ‘Geen geld van burgers voor aandelen in een voetbalstadion’ was toen het statement van Tax.

De huidige focus van Vera Tax ligt op het realiseren van de Huizen van de Wijk, waarbij zorg weer dichter bij de mensen moet komen te staan. Er moet een einde komen aan de stopwatchcultuur, waarbij de wijkverpleegkundige gedwongen wordt om meer tijd aan bureaucratie te spenderen dan aan haar patiënten.
Stem op Vera Tax via: Beste Raadslid van Nederland

media_xl_2103014