PvdA vraagt College om situatie rond Coronavirus in kaart te brengen

11 maart 2020

Het aantal Coronabesmettingen in ons land neemt toe en onze zorginstellingen werken hard om verdere verspreiding te voorkomen. De eerste Limburgse evenementen worden afgelast of ingekort. Europa maakt €25 miljard vrij om de economische gevolgen van Coronavirus het hoofd te bieden.

Daarom vraagt de PvdA aan het College om de situatie in kaart te brengen en met voorstellen voor maatregelen te komen. Jasper Kuntzelaers stelt: “De Provincie Limburg heeft nog tientallen miljoenen klaarstaan voor nieuw economisch en toeristisch beleid. Als de situatie verder verslechtert, dan ligt daar de kans om economische klappen op te vangen en de banen van Limburgers te beschermen.”

Het is belangrijk dat de Provincie helpt waar dat kan en zelf maatregelen neemt die zorgen dat de Limburgse samenleving en werkgelegenheid niet onnodig getroffen worden. Uiteraard in nauwe samenwerking met de lokale, nationale en Europese instanties.

De volledige schriftelijke vragen zijn hier te lezen.