Door Lianne Schuuring op 30 november 2022

Huisje, boompje, beestje

Lianne Schuuring loopt over een pad in een groen landschap.

Afgelopen vrijdag kwam in de commissie RLN het landschap, de natuur en het bos aan bod.

Ons Limburgse landschap is een mooie combinatie van natuur, wonen en economie. Maar soms botsen die belangen met elkaar. Het Programma Landschap, dat mede door ons tot stand kwam, geeft daarin structuur en begint nu vorm te krijgen.

Minder stikstof

De natuur willen we in Limburg verbeteren en uitbreiden. Dat betekent aan de ene kant meer bijvoorbeeld bomen, maar ook minder uitstoot van stikstof. En vooral dat laatste blijft de komende maanden spannend voor de provincie en onder andere de boeren. Het is nog niet duidelijk welke lijn het kabinet gaat trekken en dat helpt de samenwerking tussen de provincie en de boeren niet.

𝙒𝙖𝙩 π™«π™žπ™£π™™π™šπ™£ π™¬π™žπ™Ÿ π™—π™šπ™‘π™–π™£π™œπ™§π™žπ™Ÿπ™ ?

– Solide natuur door biodiversiteit met groene verbindingen en goede bescherming van onze nationale parken.

– Inrichting van het landschap met aandacht voor water, natuur, klimaat met perspectief voor duurzame landbouw.S

– Schoon water in onze beken, rivieren en plassen waarbij de vervuiler extra waterschapsbelasting betaald.

Lianne Schuuring

Woonplaats: Maastricht Lid sinds: 2008 Inmiddels woon ik al 11 jaar in Maastricht en ik ben bijna net zo lang lid van de PvdA. Ik ben bijna direct actief geworden, eerst via de JS (o.a. als secretaris en voorzitter van de JS Limburg) en daarna bij de PvdA zelf (bijvoorbeeld als bestuurslid van de PvdA

Meer over Lianne Schuuring