Door op 25 juni 2014

Het onderhoud van viaducten en onderdoorgangen onder provinciale en rijkswegen.

Maastricht, 25 juni 2014

Lars Kockelkoren van de PvdA Statenfractie heeft vragen gesteld over het onderhoud van viaducten en onderdoorgangen onder provinciale en rijkswegen.

Verreweg de meeste viaducten en onderdoorgangen liggen onder provinciale en rijkswegen.

Een aantal van deze viaducten en onderdoorgangen vertonen achterstallig onderhoud, zijn beklad, hebben slechte verlichting en/of bestrating. Dit doet afbreuk aan de leefbaarheid van de omgeving en kan een groot gevoel van onveiligheid geven.

Namens de fractie vraagt hij aan de voorzitter van Provinciale Staten of hij bereidt is om, samen met Rijkswaterstaat en gemeenten een inventarisatie te maken van de onderhoudstatus van alle viaducten en onderdoorgangen die behoren bij provinciale en rijkswegen en de genoemde problematiek bij rijkswegen aan te kaarten bij Rijkswaterstaat en aan te pakken.

Tevens vraagt de fractie om Provinciale Staten een voorstel te doen omtrent het aanpakken van de genoemde problematiek bij viaducten en onderdoorgangen bij provinciale wegen.

Voor de inhoud van de vragen wordt verwezen naar de bijlage. art38vragen PvdA Onderhoud viaducten en onderdoorgangen