Denk mee over: mobiliteit!

5 februari 2024

Fractievoorzitter Aleida Berghorst heeft in de commissievergadering het beleidskader mobiliteit behandeld. In april zullen alle beleidskaders door Provinciale Staten worden vastgesteld. In de tussentijd kunnen fracties suggesties aanleveren om de beleidskaders te verbeteren. Daar hebben we jou voor nodig! Hieronder lees je heel kort wat er in het beleidskader staat en kun je input aan ons doorgeven. Heb je iets meegemaakt dat past binnen dit thema of heb je ideeën waar de provincie iets mee kan? Laat het ons weten en denk mee over mobiliteit!

Meten is weten

Het is goed om beleid voor de komende jaren uit te gaan zetten. Het is nog beter om dat beleid te gaan meten. Maar als je iets meet, moet je wel weten wat je ambitie is. Wanneer zijn we tevreden en wanneer niet? In het beleidskader stellen Gedeputeerde Staten nog open doelen. Dat maakt de controlerende taak van Provinciale Staten lastig.

Grensoverschrijdend

De fractie mist nog enkele zaken in het kader. We zien graag meer aandacht voor het grensoverschrijdende trein- en busverbindingen. Voor een provincie met veel meer landsgrenzen dan grenzen met andere provincies, is dit van enorm groot belang. Vooral als het gaat om grensoverschrijdende bus verbindingen is er nog veel winst te halen.

Ook missen we aandacht voor vrachtwagenparkeerplaatsen. Al eerder vroeg de PvdA aandacht voor problemen rondom overnachtende chauffeurs op plekken die hier niet voor ingericht waren. Toch staat in het beleidskader het woord vrachtwagenparkeerplaatsen slechts één keer.

Denk mee over mobiliteit

Zoals je leest, heeft de PvdA Limburg ideeën om de Limburgse mobiliteit te verbeteren. We zijn ook benieuwd naar jou tips, problemen en ideeën! Denk met ons mee over mobiliteit, dat kan via onderstaand formulier!

Input beleidskaders

Contactformulier om input te verkrijgen inzake de beleidskaders die het college van Gedeputeerde Staten voorlegt aan Provinciale Staten

Naam(Vereist)
E-mailadres (niet verplicht)
Wil je dat we je op de hoogte houden van het onderwerp waar je het over hebt? Of heb je een vraag en wil je met ons in gesprek? Laat dan je mailadres achter.
Contact gewenst?
Wil je dat we over je input contact met je opnemen? Geef dat dan hier aan.
Laat ons weten wat je bezighoudt. Heb je een vraag voor ons? Stel hem gerust.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.