Denk met ons mee over leefbaarheid!

19 februari 2024

LianneStatenlid Lianne Schuuring heeft in de commissievergadering het beleidskader leefbaarheid behandeld. In april zullen alle beleidskaders door Provinciale Staten worden vastgesteld. In de tussentijd kunnen fracties suggesties aanleveren om de beleidskaders te verbeteren. Daar hebben we jou voor nodig!
Hieronder lees je heel kort wat er in het beleidskader staat en kun je input aan ons doorgeven. Heb je iets meegemaakt dat past binnen dit thema of heb je ideeën waar de provincie iets mee kan? Laat het ons weten en denk mee over leefbaarheid.

Leefbaarheid

Leefbaarheid is een belangrijk thema voor de PvdA Limburg en iets waar de provincie Limburg de komende jaren veel in gaat investeren. Maar wat bedoelen we eigenlijk met leefbaarheid? Leefbaarheid gaat over ergens prettig kunnen leven, over de relatie tussen jou en je omgeving dus. Dit kan gaan om zaken die je kunt aanraken. Denk aan je huis, de bushalte, bomen of een speeltuin. Maar het kan ook gaan over sociale zaken, zoals het verenigingsleven of hoe veilig je je voelt.

De leefbaarheid staat op veel plekken onder druk. Veel voorzieningen verdwijnen steeds vaker uit dorpen, de bereikbaarheid gaat achteruit. In steden zien we hoe armoede zich vaak concentreert in specifieke wijken met slechte woonomstandigheden. In die wijken zijn relatief veel sociale problemen en weinig aantrekkelijke plekken met groen waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.

Met een steuntje in de rug kunnen dorpen en buurten zichzelf versterken. We willen graag werken aan een gezond woon- en leefklimaat. Daarom horen we graag van je: wat zou er bij jou in de buurt nodig zijn om je omgeving prettiger te maken?

Denk en doe mee

Als je ideeën hebt of wilt meedenken, denk met ons mee over leefbaarheid! Je kunt hieronder reageren.

Input beleidskaders

Contactformulier om input te verkrijgen inzake de beleidskaders die het college van Gedeputeerde Staten voorlegt aan Provinciale Staten

Naam(Vereist)
E-mailadres (niet verplicht)
Wil je dat we je op de hoogte houden van het onderwerp waar je het over hebt? Of heb je een vraag en wil je met ons in gesprek? Laat dan je mailadres achter.
Contact gewenst?
Wil je dat we over je input contact met je opnemen? Geef dat dan hier aan.
Laat ons weten wat je bezighoudt. Heb je een vraag voor ons? Stel hem gerust.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.