7 april 2022

Geen loodsen in Trintelen

๐—›๐—ฒ๐˜ ๐—ธ๐˜„๐—ฒ๐˜๐˜€๐—ฏ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—ฝ ๐—ถ๐—ป ๐—ญ๐˜‚๐—ถ๐—ฑ-๐—Ÿ๐—ถ๐—บ๐—ฏ๐˜‚๐—ฟ๐—ด ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐˜ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐˜‚๐˜„๐—ฑ ๐˜๐—ฒ ๐˜„๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—น๐—ผ๐—ผ๐—ฑ๐˜€๐—ฒ๐—ป.

Eerder sprak ons Statenlid Lianne Schuuring zich al uit tegen de verdozing van het Zuid-Limburgse landschap. โ€œJe hebt een prachtig landschap waar mensen prettig willen wonen, waar ruimte is voor de natuur, voor de landbouw en voor de economie. Maar wat we volbouwen krijgen we niet meer terug en we hebben te weinig ruimte voor alles wat we willen. Daarom zijn scherpe keuzes nodig.โ€

Trintelen

In Trintelen waren plannen om nieuwe loodsen op een beeldbepalende plek neer te zetten, boven op het plateau. De PvdA is dan ook blij dat, nadat we hier aandacht voor vroegen, de provincie deze plannen heeft afgewezen.

โ€œ๐—ช๐—ถ๐—ท ๐˜„๐—ถ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฏ๐—ฎ๐—น๐—ฎ๐—ป๐˜€ ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ถ๐—ป๐˜„๐—ผ๐—ป๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ผ๐—ฝ ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ฎ๐—ป. ๐——๐—ฒ๐˜‡๐—ฒ ๐—ธ๐—ฒ๐˜‚๐˜‡๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ด๐˜ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐—ถ๐—ท.โ€