Door op 28 april 2014

1 mei dag van de arbeid: politiek Cafe ‘Arbeidsmigratie

Op 1 mei organiseert  Foundation Max van der Stoel een Politiek Café in Maastricht in samenwerking met PvdA Maastricht.

In Maastricht gaan politici, vakbondsvertegenwoordigers, werknemers en ondernemers met elkaar in gesprek over de dilemma’s van arbeidsmigratie. Limburg herbergt veel Oost-Europese arbeidsmigranten en heeft ze ook nodig, maar hoe ziet die realiteit er eigenlijk uit? Kan vrij verkeer van mensen in de EU plaatsvinden zonder dat er – in de woorden van minister Asscher – een “neerwaartse spiraal in de arbeidsvoorwaarden” plaatsvindt? Doe mee met de discussie op 1 mei in Maastricht!

Kati Piri, nummer 3 op de lijst van PvdA kandidaten voor het Europees Parlement, en Ellen Hoeijenbos, regio Limburg bestuurder FNV Bouw en Gosia Bruins, arbeidspsycholoog, en Bert Kersten, gedeputeerde Pvda Limburg, o.a. verantwoordelijk voor arbeidsmarktbeleid,  zullen onder andere hun visie geven op arbeidsmigratie in een Europese context en de dilemma’s die daarmee gepaard gaan.

tijd: 19.00-22.00 uur

locatie: Stay Okay Maasboulevard Maastricht