Limburg plant één miljoen extra bomen

Meer bomen zorgen voor meer natuur, een mooier landschap en een gezondere lucht. Daarnaast slaan bomen CO2 op, vangen ze fijnstof en stikstof op en voorkomen ze hittestress. En wie wil dat nou niet! Veel mensen en organisaties zijn enthousiast over het planten van extra bomen en we zijn blij dat dit plan ruimte geeft voor creativiteit. Alle stukjes grond die ‘over’ zijn, kunnen gebruikt worden.

Het plan sluit ook perfect aan bij de Green Deal die Frans Timmermans deze week presenteerde. Het doel hiervan is de CO2 uitstoot halveren de komende 10 jaar. Het gaat o.a. over meer schone energie, minder uitstoot voor industrie en transport en extra onderzoek. Concreet gaan we voor groenere steden, het isoleren van 5 miljoen huizen, 1 miljoen laadpalen voor elektrische auto’s en het planten van 2 miljard extra bomen.

We hebben even snel zitten rekenen met het aantal vierkante kilometers en als iedere regio net zo ambitieus is met planten als Limburg, gaan we die 2 miljard precies halen!

Bekijk ook de Den Uyl-lezing van Frans Timmermans over klimaatverandering.

Lianne Schuuring

Woonplaats: Maastricht Lid sinds: 2008 Inmiddels woon ik al 11 jaar in Maastricht en ik ben bijna net zo lang lid van de PvdA. Ik ben bijna direct actief geworden, eerst via de JS (o.a. als secretaris en voorzitter van de JS Limburg) en daarna bij de PvdA zelf (bijvoorbeeld als bestuurslid van de PvdA

Meer over Lianne Schuuring