Center Court Kerkrade nóg socialer!

Limburgers, en Parkstedelingen in het bijzonder, zijn vaak minder gezond dan mensen op andere plekken in Nederland. Dit moet veranderen en de gemeente Kerkrade wil dit onder andere doen via het Center Court. Center Court Kerkrade is een plan om sport, kennis, zorg en onderwijs samen te brengen op het voormalige Atriumterrein. Op het terrein is een groot sportcomplex, zorgfaciliteiten en een kenniscentrum gepland. De gemeente Kerkrade wil hier flink in investeren, maar heeft nog extra geld nodig van o.a. de provincie.

Voor de PvdA is het belangrijk dat voorzieningen dichtbij de mensen zijn die het nodig hebben en is daarom bereid de cofinanciering vanuit de Provincie te steunen. Het doel is een verandering teweeg brengen bij mensen achter de voordeur. Goede faciliteiten dragen daaraan bij. Kijk bijvoorbeeld naar de HUB in Kerkrade. Een nieuw gebouw kan helpen om meer te mensen bereiken.

Maar de afgelopen jaren hebben laten zien dat alleen investeren in gebouwen niet genoeg is om de situatie voor veel mensen te verbeteren. Wij vinden het daarom belangrijk dat er genoeg geld is voor sociale investeringen. Tijdens het debat werd toegezegd dat hier extra geld voor komt. Ook wordt het geld uit de regiodeal dat bestemd is voor sociaal beleid niet in het gebouw geïnvesteerd, maar gereserveerd voor inhoudelijke programma’s.

Lianne Schuuring

Woonplaats: Maastricht Lid sinds: 2008 Inmiddels woon ik al 11 jaar in Maastricht en ik ben bijna net zo lang lid van de PvdA. Ik ben bijna direct actief geworden, eerst via de JS (o.a. als secretaris en voorzitter van de JS Limburg) en daarna bij de PvdA zelf (bijvoorbeeld als bestuurslid van de PvdA

Meer over Lianne Schuuring