Tweede Kamerlid Habtamu de Hoop brengt werkbezoek aan Limburg

3 september 2021

Tweede Kamerlid Habtamu de Hoop bracht afgelopen maandag een werkbezoek aan Limburg.

Hij heeft samen met Jozette van Wersch en Weike Medendorp van het Waterschap, Gerard IJff (gemeente Meerssen) en Remy Meijers (gemeente Valkenburg) verschillende, door de watersnood, getroffen locaties bezocht. Het gezelschap ging langs bij Kringloop Hartelstein bij de Grensmaas, het Julianakanaal en verschillende plekken in Meerssen en Valkenburg, om te praten met bewoners en ondernemers die nog altijd niet terug naar huis kunnen, of nog hard bezig zijn om de schade te herstellen.

Waterveiligheid

Statenlid Lianne Schuuring was bij de bespreking na afloop waar het voor iedereen duidelijk was dat we moeten blijven werken aan waterveiligheid. Het afhandelen van de schadeclaims moet snel gebeuren en alle overheden samen zullen hard moeten werken aan goede plannen om een nieuwe ramp te voorkomen. In de toekomst moeten we beter om kunnen gaan met zulke heftige neerslag. Hier zal ook geld voor vrijgemaakt moeten worden.