Door Tirza Houben op 18 november 2016

Samsom en Asscher in Limburg

Zoals iedereen die met een schuin oog de PvdA volgt bekend is, woedt er momenteel een strijd tussen twee sleutelfiguren binnen de PvdA. Enerzijds hebben we Diederik Samsom die Politiek leider is sinds het aftreden van Job Cohen in 2012, en anderzijds hebben we Lodewijk Asscher, momenteel  vicepremier en minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het doel van beide mannen? Lijsttrekker c.q. Politiek Leider worden van de PvdA.

Beide heren reizen momenteel het hele land door om zieltjes te winnen, en daarbij kon Limburg natuurlijk niet overgeslagen worden. Afgelopen zondag (13 november) kwam Asscher op bezoek in het Limburgse land. Ons Statenlid Tirza Houben had namelijk een ‘Limburgdag’ georganiseerd voor Asscher. Hij kwam aan in Venlo, en reisde vervolgens via Roermond en Heerlen door naar Maastricht.

Samsom had Limburg al eerder bezocht, op 22 én 29 oktober. Daarbij is hij afgelopen dinsdag (15 november) ook nog in Limburg geweest. Hij bezocht onder andere Maastricht, Heerlen, Kerkrade, Roermond en Weert, en hij was afgelopen dinsdag te vinden in Horst aan de Maas en Venlo.

Beide mannen hebben lijken een eigen tactiek te hebben. Waar Samsom zo ongeveer iedere plaats in de provincie (kort) heeft bezocht, lijkt Asscher enkel te gaan voor de grotere plaatsen, wellicht met een grotere opkomst.

Welke tactiek beter is zullen we weten op vrijdag 9 december, als de uitslag van de lijsttrekkersverkiezingen bekend is. Je kunt in ieder geval stemmen van 24 november tot 7 december, mits je (flits)lid bent. Tot die tijd kun je onze Facebookpagina checken voor de foto’s van de bezoeken van beide kandidaat-lijsttrekkers.

Tirza Houben

Woonplaats: Roermond Lid sinds: 2005 Ik ben opgegroeid in een Nederlands-Antilliaans gezin in de multiculturele wijk de Donderberg te Roermond. Hier heb ik van zeer dichtbij moeten aanschouwen wat slechte levensomstandigheden met mensen kunnen doen. Door deze ervaringen en mijn geloof in de sociaaldemocratische beginselen, werd ik in 2005 actief in de PvdA. De politieke

Meer over Tirza Houben