Door op 3 juni 2015

PvdA verdiept zich in acceptatie holebits met stadswandeling en debat op 6 juni

In het kader van Roze Zaterdag organiseert het Roze Netwerk in de PvdA in samenwerking met Rainbow Rose en PvdA Maastricht een themadag homo-emancipatie op zaterdag 6 juni 2015.

Een op de drie Nederlanders vindt het ‘aanstootgevend’ als twee mannen elkaar in het openbaar zoenen. 28 Procent van de Nederlanders heeft er meer moeite mee als twee mannen hand in hand lopen, dan wanneer een man en een vrouw hetzelfde doen. Het zijn de zorgwekkende cijfers uit het rapport “Wel trouwen, niet zoenen” van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).
In het kader van Roze zaterdag organiseert het Roze Netwerk in de PvdA in samenwerking met PvdA Maastricht een themadag homo-emancipatie op zaterdag 6 juni 2015.

Door middel van een historische stadswandeling wordt stilgestaan de geschiedenis van homo-emancipatie in Maastricht. Daarnaast zal tijdens de thema-avond uitgebreide aandacht zijn voor de sociale acceptatie van LGBTQI’s in de Euregio.
Onder anderen Manfred Bausch (SPD Aachen), Aurelien Mazuy (Rainbow Rose), Astrid Oosenbrug (lid Tweede Kamer PvdA) en Sander Meinema (Voorzitter Roze Netwerk) gaan met elkaar en met de zaal in gesprek over de acceptatie van LGBTQI’s op straat, op de sportclub en op de werkvloer. Wat gaat goed en waar liggen de uitdagingen?

Middag Programma
15.30 uur Inloop met koffie en vlaai bij het COC
16.00 uur Historische stadswandeling homo-emancipatie
17.30 uur Gezamenlijke maaltijd in het COC

Avond Programma
19.30 uur Thema-avond over de (sociale)acceptatie van LGBTQI’s in de Euregio.

Sprekers tijdens de avond zijn onder anderen: Manfred Bausch (SPD Aachen), Aurelien Mazuy (Rainbow Rose), Astrid Oosenbrug (lid Tweede Kamer PvdA) en Sander Meinema (Voorzitter Roze Netwerk).
Het debat wordt geleid door Manon Fokke (lid Tweede Kamer) en Antoine van Lune (burger niet-raadslid).

Locatie: COC Limburg, Bogaardenstraat 43, 6211 SN Maastricht

Het avondprogramma is vrij toegankelijk. Voor deelname aan het middagprogramma kunt u zich aanmelden via onderstaande link.

Voor meer informatie kunt u terecht bij
Bea Tilanus (Pink Network and Rainbow Rose)
Aleida Berghorst (PvdA Maastricht )