PvdA Limburg voor dienstverlening op Limburgse NS-stations

5 februari 2021

De Statenfractie van de PvdA Limburg dient vandaag een breed ondersteunde motie in waarin ze oproepen tot het behouden van de bemande loketten op stations Venlo en Roermond en het rondlopende servicepersoneel op station Heerlen en Maastricht. De NS wilt deze dienstverlening namelijk schrappen. Statenlid Aleida Berghorst diende de motie in.

Toegankelijk OV

“We vinden goed toegankelijk OV allemaal ontzettend belangrijk. Dat betekent dus ook dat iedereen gebruik moeten kunnen maken van de stations en treinen. Ook kwetsbare of oudere reizigers. Deze ticketbalies met echte mensen zijn daarbij ontzettend belangrijk. Ook iemand die je even de weg kan wijzen of ondersteunen voegt zoveel toe.” Aldus Aleida.

Staatsecretaris

Naast dat de motie, via Gedeputeerde Staten, druk legt bij de directie van de NS wordt ook de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat haar uiterste best te doen om de verschraling van de Limburgse NS stations te voorkomen.

Aangenomen

De motie wordt door bijna alle partijen gesteund en wordt daarom vrijwel zeker aangenomen.

Waar ben je naar op zoek?