Door op 12 september 2013

“Provincie zie niet lijdzaam toe!”

De PvdA-fractie in de Staten van Limburg wil opheldering over de voorgestelde tarieven voor het  reizen met Veolia en de NS in 2014. Ik heb daarom namens de fractie schriftelijke vragen gesteld.
PvdA roept de Gedeputeerde Staten van de provincie Limburg op om net zoals de provincie Gelderland met staatssecretaris Mansveld in overleg te gaan over de ongewenste consequenties van de nieuwe tarieven voor reizigers zonder OV-chipkaart, die binnen één treinreis gebruik maken van een regionale vervoerder en van de NS. Stijging van 40% voor een treinreis Roermond-Nijmegen is onverantwoord.

Het lijkt er opnieuw op dat de reiziger de dupe wordt van het falende overleg van de diverse vervoerders. Ook Veolia verhoogt namelijk haar tarieven met meer dan de inflatie. Kon bijvoorbeeld de 65plusser vorig jaar nog ontzien worden, nu verdwijnt het voordeel. Is massaal aan de OV-chipkaart en buiten de spits reizen voor de ouderen de oplossing?

De PvdA wil de consequenties volledig in kaart gebracht hebben. De provincie moet niet lijdzaam toezien.

De volledige tekst van de vragen vind je hieronder

art38 vragenPvdA Gevolgen nieuwe tarieven NS en Veolia voor Limburgse treinreizigers

Antwoord van GS

Waar ben je naar op zoek?