Door Aleida Berghorst op 31 maart 2017

PERSBERICHT: Verbazing bij PvdA Limburg over niet ter inzage leggen van herindelingsontwerp.

PvdA Limburg is verbaasd over het feit dat het college van de gemeente Landgraaf heeft besloten het herindelingsontwerp Heerlen-Landgraaf niet voor haar burgers ter inzage te leggen. Daarom heeft de fractie Gedeputeerde Staten gevraagd het stuk zelf voor burgers in Landgraaf ter inzage te leggen.

Aleida Berghorst, woordvoerder op dit dossier: “Het is belangrijk dat burgers in Landgraaf kennis kunnen nemen van het herindelingsontwerp en zich daarover kunnen uitspreken door het indienen van een zienswijze of door een bijdrage te leveren aan de hoorzittingen van Provinciale Staten. Ik vind het onbegrijpelijk dat een gemeente het haar burgers moeilijker maakt om van dit recht gebruik te maken.”

Op donderdag 30 maart maakte het college van B&W van Landgraaf bekend het herindelingsontwerp niet voor haar burgers ter inzage te leggen. In een gezamenlijke persverklaring van de lokale oppositie (SP, PvdA Landgraaf, Groenlinks, VVD en Fractie Haarbosch) wordt al aangegeven dat “Het Landgraafs college van B&W en de coalitie van GBBL, CDA en PRO nu al iedere vorm van geloofwaardigheid hebben verloren”, door het herindelingsontwerp niet ter inzage te leggen.

Aleida Berghorst

Woonplaats: Sittard Lid sinds: 2003 Waarom PvdA? Mijn interesse in de PvdA is gewekt toen ik 18 was, toen ik nog (net) op de middelbare school zat. Bert Koenders zat net in de Tweede Kamer en kwam bij ons op school een gastles verzorgen. Ik vond het razend interessant en toen ik ging studeren in Nijmegen besloot

Meer over Aleida Berghorst