π—•π—²π˜€π—Ήπ˜‚π—Άπ˜π˜ƒπ—Όπ—Ώπ—Ίπ—Άπ—»π—΄ π—Όπ˜ƒπ—²π—Ώ 𝗠𝗔𝗔 | π—’π—»π˜€ π—―π—²π˜€π—Ήπ˜‚π—Άπ˜

8 juni 2022

Afgelopen vrijdag werdt er door Provinciale Staten een besluit genomen over de toekomst van Maastricht Aachen Airport. Een besluit met hoe dan ook grote gevolgen.

In onderstaande filmpje leggen we uit hoe de situatie nu precies is, welke keuzes er zijn en wat ons standpunt is. Wij spraken met verschillende belanghebbenden, gingen zelf kijken op Maastricht Aachen Airport en wogen de voor- en nadelen af van het sluiten of openhouden van het vliegveld.

Ons besluit

Het standpunt van PvdA-Limburg in dit besluit? De Partij van de Arbeid denkt dat de provincie de toekomstige kosten niet kan dragen, en kiest daarom voor het sluiten van het vliegveld. Wij kiezen voor een alternatieve ontwikkeling van het gebied dat uiteindelijk een grotere, en positievere bijdrage levert aan onze Limburgse economie en aan het welzijn in de regio. Lees ook hier de bijdrage van Aleida Berghorst in het debat.

Waar ben je naar op zoek?